Garanția produselor
Daca nu ați găsit în pachet certificatul de garanție, vă rugam să îl copiați de aici și să îl printați apoi să îl păstrați alaturi de factura fiscala.
CERTIFICAT GARANȚIE ECHIPAMENTE
Obiectul prezentulului certificat de garanţie îl constituie reglementarea și condițiile de acordare a garanției consumatorilor de către AUNER MOTORRAD SRL
Denumirea produsului și data achiziționării sunt menționate pe bonul fiscal sau facture care însoțește prezentul certificate de garanție. Garanția legala de conformitate respecta prevederile Legii 449/2003 actializata ( r ) și OG 21/1992, (R2) și este valabila doar pentru clienții personae fizice și doar pe teritoriul României.
Durata medie de utilizare și termenul de garanție afferent fiecărei categorii de produse este menționat mai jos. Termenul de garanție legala de conmformitate este de 24 de luni de la data achiziționării produsului, cu excepția produselor a căror durata medie de utilizare este mai mica de 24 luni. Termenul de remediere al deficientelor constatate este de 15 zile calendaristice conform Legii 449/2003 ( r ) de la momentul aducerii la cunoștință vânzătorului prin intermediul datelor de corespondenta menționate în actul de vânzare sau din momentul predării produsului către unitatea de service în baza unui process verbal de predare-primire, în funcție de caz.
Produsele de folosință îndelungată la care au apărut neconformitati trebuie să intre în posesia magazinului vânzător pentru constatare service, confirmare/infirmare deficient reclamate și aplicare a garanției. Perioada de neutilizare a produsului de către consummator din motive tehnice neimputabile utilizatorului vă fi prelungita cu termenul petrecut în service. În cazul în care produsul își petrece în service un număr de zile ce însumat depășește 10% din perioada de garanție, consumatorul vă primi un produs nou în schimbul celui defect sau I se vă restitui contravaloarea în funcție de solicitare.
Modalitățile de asigurare a garanție sunt: întreținere, reparere, înlocuire, reziliere contract și restituire contravaloare produs ( în aceasta ordine). Aducerea la conformitate a produsului în termenul de garanție se realizează în primul rand prin reparare, utilizandu-se doar piese noi, apoi prin înlocuire și ulterior prin rezilierea contractului (returnarea conmtravalorii produsului) daca aceasta din urma nu este disproporționate și daca celelalte masuri reparatorii nu au putut fi realizate, în fiecare caz fară plata. Garanmtia este prelungita de către vânzător cu perioada de timp în care produsul a staționat în service pentru reparații. Consumatorul trebuie să informeze vânzătorul despre lipsa de conformitate în termen de doua luni de la data la care a constatat-o. Până la proba contrara, lipsa de conformitate apărută în termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezuma că a existat la momentul livrării acestuia, cu excepția cazurilor în care prezumția este incompatibila cu natura produsului sau a lipsei de conformitate. Pentru a beneficia de garanție, este obligatorie prezentarea certificatuluid e garanție însoțit de facture de achiziție/bon fiscal al produsului. Garanția se acorda numai pentru defectele apărute în condițiile exploatării normale conform destinației produsului.
TERMEN DE GARANȚIE/DURATA MEDIE DE UTILIZARE
24 luni garanție / 24 luni durata medie de utilizare pentru căștile moto
6 luni garanție / 6 luni durata medie de utilizare pentru articolele de îmbrăcăminte și încălțăminte de protective și pentru accesoriile moto
1 luna garanție / 1 luna durata medie de utilizare pentru articolele de îmbrăcăminte pentru strada
1 luna garanție / 1 luna durata medie de utilizare pentru articolele deincaltaminte pentru strada
24 luni pentru piese de schimb de origine (OE) / 24 luni durata medie de utilizare (numai montate în service moto autorizat RAR, cu documentele doveditoare)
18 luni pentru piesele de schimb after-market / 18 luni durata medie de utilizare (numai montate în service moto autorizat RAR, cu documentele doveditoare)
Nu se acorda garanție pentru consumabile! Nu beneficiază de garanție piesele ce au caracter consumabil sau accesoriile (acestea au doar garanție de conformitate): curele (distribuție și transmisie), filtre (ulei, aer, polen, combustibil), becuri, ștergătoare de parbriz, burdufe, bujii, garnituri și simeringuri, precum și materialele de exploatare: carburanţii auto, lubrifianţii auto, aditivii pentru carburanţii auto, lichidele pentru frană, lichidele de răcire, uleiurile hidraulice.
Nu se acorda garanție pentru accesorii și elemente de tuning. ( doar garanție de conformitate )
Vă recomandam să consultați pictogramele, simbolurile, avertismentele și indicațiile de pe eticheta interioara a produsului sau a manualului de utilizare ( după caz ) șiș a respectați recomandările!
Garanția se pierde în următoarele condiții:
Daca produsele nu sunt utilizate conform instrucțiunilor de întreținere specificate pe eticheta produsului sau în manualul de utilizare ( pictograme, simboluri, avertismente)
Daca a fost tăiată eticheta interioara a produsului
Daca a avut loc deteriorarea mecanica, termica, plastica, urme de lichid sau alte substanțe ( după caz)
Daca au fost modificate datele după certificatul de garanție
Daca nu este prezentat bonul fiscal/facture și certificatul de garanție
Daca a avut loc ruperea, desfacerea, modificarea sau înlocuirea pieselor sau subansamblelor din interiorul lor
Daca piesa nu a fost montata în service moto autorizat RAR având documentele doveditoare necesare
Instrucțiuni de utilizare și întreținere pentru îmbrăcăminte:
Compoziția, instrucțiunile de îngrijire și pictogramele ce conțin instrucțiuni de spălare, înălbire, uscare, staorcere, curățare chimica, pentru produsul dvs, se găsesc pe eticheta din interior. Aceste simboluri sunt explicate în tabelul alăturat (etichetei). Acestea sunt instrucțiuni specific pentru produsul dvs și este obligatoriu să le consultați. Îmbrăcămintea trebuie spălată sau curățată conform instrucțiunilor de pe eticheta din interior. Nu uscați produsul prin așezarea acestuia direct pe surse de căldură (radiatoare, sobe, etc). Societatea noastră nu își asuma răspunderea pentru daune provocate de terti precum societăți care oferă servicii de curățare profesionala. Îmbrăcămintea din piele poate fi curățată cu o carpa moale, umeda, fară a folosi detergent, solvent, înălbitori sau orice alte substanțe chimice. Nu folosiți produse de curățare indistriala, decât daca este specificat. Aceste produse chimice pot provoca daune ireversibile aspectului pielii și o astfel de situație nu este acoperita de garanție. Nu lașați articolele din piele în mașină de spălat. Daca articolul se uda, ștergeți-l cu o carpa moale și lașați-l să se usuce la temperature camerei, fară a intra în contact direct cu surse de căldură. Feriți produsul din piele de obiecte care ar putea provoca zgârieturi, arsuri, perforații sau orice alte acțiuni fizice ce ii pot cauza daune.
Instrucțiuni de utilizare și întreținere pentru încălțăminte:
Pentru a mari durata de viață a încălțămintei, se recomanda purtarea alternativa a 2-3 perechi de încălțăminte. Pantofii cu suprafețe din piele trebuie curățați regulat de praf cu ajutorul unie carpe sau a unei perii moi. Lustruiți pantofii regulat cu luciu de pantofi sau ceara și o carpa moale. Valabil pentru toate categoriile de pantofi, nu ii spălați la mașină de spălat. Contactul prelungit cu apa poate duce la avarierea încălțămintei și la invalidarea garanției. Încălțămintea vă fi uscata încet, și nu cu ajutorul surselor de căldură. VĂ rugam folosiți un încălțător pentru a evita avariarea pantofilor în zona călcâiului. Unele articole de încălțăminte pot fi vopsite și unele culori pot migra. Acest fenomen nu reprezintă un defect.
Instrucțiuni de utilizare și întreținere pentru căștile moto:
Pentru a mari durata de viață a caștilor de protective, se recomanda a se transporta, depozita și întreține corespunzător pentru a nu se premite aplicarea de presiune pe partea interiaora, moale a acesteia. Nu se recomanda depozitarea mănușilor în casca. Nu se recomanda transportarea caștii în mana sau atârnată de o parte a motocicletei. Curățați periodic casca. Utilizați doar solvent dedicați de întreținere și curățare pentru caști moto. Acolo unde este cazul, instrucțiunile de îngrijire și pictogramele ce conțin instrucțiuni de spălare, înălbire, uscare, staorcere, curățare chimica, pentru elementele din interiorul caștii se regăsesc pe eticheta din interior.
În eventualitatea unui retur al produsului vă rugam să consultați politica de retur pe care o regăsiți în partea de jos a site-ului.
În mod special vă rugam să nu deteriorați în niciun fel produsul și să respectați instrucțiunile de ambalare. Nu se lipește sub nicio forma nimic direct pe ambalajul original al produsului. Acest fapt se considera deteriorare.
Conform O.G. 34/2014 și Directivei UE, produsele achiziționate se pot returna numai în ambalajul original, nedeteriorat și în aceeași stare în care au fost recepționate, nepurtate, fare semne de montare acolo unde este cazul (cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care le-au însoțit), în termen de 14 zile calendaristice de la primire, fară penalități și fară invocarea vreunui motiv. Sub nici o forma nu se accepta retur sau schimb pentru un produs achiziționat de mai mult de 14 zile calendaristice. La împachetarea produselor se folosește aceeași forma de împachetare că la primirea lor. Dreptul de retur se pierde și daca produsul a fost depozitat sau întreținut defectuos, a suferit intervenția unor persoane neautorizate sau daca produsul a fost folosit în alte scopuri decât cele pentru care a fost construit (de exemplu utilizarea în condiții extreme, de concurs,în afara drumurilor publice, etc).În cazul în care una sau mai multe componente ale produsului prezintă urme de uzura, zgârieturi, lovituri sau alte deficiente de natura externa, ne rezervam dreptul de a accepta returul cu scăderea contravalorii produsului deteriorat sau de a refuza returul.
CERTIFICAT GARANȚIE PIESE
Scopul și domeniul de aplicare
Obiectul prezentului certificat de garanție îl constituie reglementarea și condițiile de acordare a garanției consumatorilor de către AUNER MOTORRAD SRL
Prezentul certificat de garanţie este întocmit în baza următoarei legislaţii:
Elemente de legislație Denumire folosită în certificat Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor și garanţiile asociate acestora, cu modificările și completările ulterioare.
Legea 449/2003 Ordonanţa nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, cu modificările și completările ulterioare.
Ordonanţa 21/1992 Ordinul MTCT nr. 2131/2005 pentru aprobarea Reglementărilor privind autorizarea operatorilor economici care desfășoară activităţi de reparaţii, de întreţinere, de reglare, de modificări constructive, de reconstrucţie a vehiculelor rutiere, precum și de dezmembrare a vehiculelor scoase din uz - RNTR 9
Ordinul MTCT nr. 2131/2005 Ordinul MTCT nr. 2135/2005 pentru aprobarea Reglementărilor privind omologarea și certificarea produselor și materialelor de exploatare utilizate la vehiculele rutiere, precum și condiţiile de introducere pe piaţă a acestora - RNTR 4
Ordinul MTCT nr. 2135/2005 Legea nr. 288 din 5 august 2009 pentru modificarea și completarea Ordonanţei Guvernului nr. 80/2000 privind omologarea și certificarea produselor și materialelor de exploatare utilizate la vehiculele rutiere, precum și condiţiile introducere pe piaţă a acestora Legea nr. 288/2009
Definiţii
În prezentul certificat de garanţie semnificația și sensul termenilor și expresiilor de mai jos sunt definite astfel:
Termen/Expresie Definiţie termen conform legislaţiei
Consumator Conform definiţiei din Legea 449/2003
Vânzător Conform definiţiei din Legea 449/2003
Produs de schimb Conform definiţiei din Legea nr. 288/2009
Produs de origine Conform definiţiei din Legea nr. 288/2009
Produs de folosință îndelungată Conform definiţiei din Ordonanţa 21/1992
Material de exploatare Conform definiţiei din Legea nr. 288/2009
Garanție Conform definiţiei din Legea 449/2003
Termen de garanţie Conform definiţiei din Ordonanţa 21/1992
Termen de valabilitate Conform definiţiei din Ordonanţa 21/1992
Capabilitate tehnică Conform definiţiei din Ordinul MTCT nr. 2131/2005.
Materiale de întreţinere și reparaţii Substanţe sau preparate chimice destinate curăţării, întreţinerii și reparării vehiculelor rutiere
Întreținerea vehiculelor rutiere Conform definiţiei din Ordinul MTCT nr. 2131/2005.
Perioadă de utilizare Intervalul de timp stabilit, declarant sau recomandat de producătorul produsului de schimb, produsului de origine sau de producătorul vehiculului rutier, în care produsele de schimb sau produsele de origine își mențîn caracteristicile funcționale.
Termene de garanţie și valabilitate
Termenul de garanţie pentru vicii ascunse și/sau pentru conformitatea produselor de schimb și a produselor de origine acorda pentru o perioada de maxim 2 (doi) ani după cum urmează:
24 luni pentru piese de schimb de origine (OE) / 24 luni durata medie de utilizare (numai montate în service moto autorizat RAR, cu documentele doveditoare)
18 luni pentru piesele de schimb after-market / 18 luni durata medie de utilizare (numai montate în service moto autorizat RAR, cu documentele doveditoare)
Nu beneficiază de garanție piesele ce au caracter consumabil sau accesoriile (acestea au doar garanție de conformitate): curele (distribuție și transmisie), filtre (ulei, aer, polen, combustibil), becuri, ștergătoare de parbriz, burdufe, bujii, garnituri și simeringuri, precum și materialele de exploatare: carburanţii auto, lubrifianţii auto, aditivii pentru carburanţii auto, lichidele pentru frană, lichidele de răcire, uleiurile hidraulice.
Nu se acorda garanție pentru accesorii și elemente de tuning. ( doar garanție de conformitate )
În cazul în care perioada de utilizare este mai mică de 2 ani, termenul de garanţie se reduce la această durată.
Termenul de valabilitate al materialelor de exploatare și al materialelor de întreţinere și reparaţii este de minim 2 ani de la data fabricării.
Drepturile consumatorului
Principalele drepturi ale consumatorului sunt cele prevăzute în: a) Cap. III paragrafele 9 – 14 din Legea 449/2003; b) Art. 3. paragrafele a – e din Ordonanţa 21/1992. 4.2. Prezentul certificat de garanţie nu afectează drepturile consumatorilor stabilite prin Legea 449/2003 și prin Ordonanţa 21/1992.
Identificarea la consumator produselor de schimb și de origine, a materialelor de exploatare și a materialelor de întreţinere și reparaţii
Identificarea produselor de schimb și de origine, a materialelor de exploatare și a materialelor de întreţinere și reparaţii la consumator se poate face numai în baza bonurilor fiscale, a facturilor și a devizelor de lucrări, după caz.
Condiţii minimale de acordare a garanţiei
Documentele pe care consumatorul trebuie să le pună la dispoziția vânzătorului în cazul reclamării lipsei conformităţii și/sau a viciilor ascunse apărute în perioada de garanţie:
Documentele de achiziţie (factură, bon fiscal);
Certificatul de garanţie cu anexele 1 și 2 completate integral;
Copie după cartea de identitate a vehiculului;
Dovada efectuării și valabilităţii inspecţiei tehnice periodice a vehiculului;
Dovada efectuării reviziilor tehnice periodice (a întreținerii vehiculului rutier);
Dovada montării/înlocuirii produselor de schimb, a celor de origine și/sau a materialelor de exploatare de către un operator economic autorizat RAR pentru aceste activităţi (factură/bon fiscal și deviz de lucrări);
Raport de constatare a neconformităţilor și/sau a viciilor ascunse, întocmită de personalul desemnat pentru efectuarea diagnosticării
Acordarea garanției consumatorului
În cazul în care cererea de acordare a garanţiei este justificată, repararea sau înlocuirea produselor de schimb sau a celor de origine se vă face în termen de 15 zile calendaristice de la data înregistrării cererii de acordare a garanției de către AUNER MOTORRAD SRL
În cazul unor vicii ascunse, termenul stabilit curge de la data finalizării expertizei tehnice effectuate de un organism tehnic neutru, conform Art. 13 paragraful 2 din Ordonanţa 21/1992.
Situaţii care duc la neacordarea sau pierderea garanţiei
Produsul nu a fost comercializat de AUNER MOTORRAD SRL
Lipsa oricărui document menţionat
Necompletarea sau completarea partială sau nelizibilă a documentelor
Consumatorul a furnizat date eronate sau incomplete pentru identificarea produselor de schimb, a celor de origine sau a materialelor de exploatare.
Activitățile pentru care este necesară autorizarea agenților economici, conform Ordinul MTCT nr. 2135/2005 s-au desfășurat în afara cadrului legal sau în lipsa capabilității tehnice.
Produsele de schimb sau cele de origine au fost montate pe un vehicul rutier neînmatriculat.
Inspecția tehnică periodică era expirată în momentul montării sau a expirat înaintea apariției cazului de garanție.
Vehiculul rutier a fost accidentat sau a suferit avarii datorate factorilor externi, atmosferici sau de altă natură.
Vehiculul rutier a fost folosit în alte scopuri decât cele prevăzute de constructorul acestuia.
Defecţiunile sunt datorate nefuncţionării sau funcţionării defectuoase a unor ansamble, subansamble, mecanisme etc. ale vehiculului rutier sau a lipsei reglajelor funcţionale, a etalonărilor etc. stabilite de constructorul vehiculului și/sau de producătorul produselor de schimb sau a clor de origine.
Defecțiunile se datorează mizeriei, impurităților, a corpurilor străine etc., unde e cazul.
Instalări neautorizate de echipamente/accesorii, altele decât cele din echiparea din fabrică.
Serii/coduri/marcaje etc. de identificare ale produselor sau ale produselor de schimb șterse/ indescifrabile, marcări sau ștanțări artizanale, făcute în diverse scopuri.
Defecțiuni datorate abaterilor unghiulare ale sistemului de direcție, funcționării defectuoase a sistemului de frânare, suspensie, răcire, climatizare, electric etc.;
Nerespectarea programului de revizii tehnice stabilite de constructorul vehiculului rutier și/sau de producătorul produduselor de schimb sau a celor de origine.
Exploatarea necorespunzătoare a vehiculului (nerespectarea efectuării rodajelor, depășirea regimului termic, a turației maxime admise, a masei maxime autorizate pe axe etc., folosirea acestuia în afara drumurilor publice etc.) sau a intervențiilor neautorizate.
Produsele de shimb sau cele de origine prezintă urme de lovituri, șocuri mecanice, termice sau de altă natură, rupturi, fisuri etc., neimputabile acestora.
Produsele de schimb sau cele de origine au fost montate împreună cu subansamble defecte, uzate, modificate etc. Piesa nu a fost montata de personal specializat într-un service auto autorizat RAR sau de producătorul autovehiculului.
Demontarea în părți componente sau subansamble a produselor sau a produselor recondiționate, precum și deteriorarea sigiliilor, unde este cazul.
Neefectuarea operațiilor de verificare, etalonare, reglare etc. la terminarea reparațiilor, în conformitate cu Ordinul MTCT nr. 2131/2005, a celor impuse de constructorul de vehicul și/ sau a celor impuse de producătorul produselor de schimb sau a celor de origine sau ori de câte ori este necesar.
Recomandări pentru respectarea legislației privind protecția mediului, a securității și sănătății
Produsele de schimb, cele de origine și materialele de exploatare trebuie colectate selectiv de către agenții economici și eliminate conform legislației în vigoare.
Respectați indicațiile cu privire la manipularea, depozitarea și transportul materialelor de exploatare conform etichetelor, a fișelor cu date de securitate sau a altor documente similare.
Respectați indicațiile cu privire la manipularea și depozitarea materialelor de exploatare pentru a preveni apariția incendiilor.